Oyun Tasarımı: Tersine Mühendislik

V.1

Kim Benimle Oynamak İster?

Kodlamaya nereden başlamalı?

Programlama zor ve sıkıcı olmak zorunda mı?

Bilgisayarlar ve oyunlar arasındaki ilişki ne?

İlk oyunlar nasıl doğdu, oyun konsolları nasıl bir evrim geçirdi?

İyi bir oyuncuyum ama kodlamadan zerre anlamıyorum!

Pratik bir şeyler ortaya çıkarmak çok da zor olmamalı!

Bu ders; oyun, kodlama, bilgisayar, elektronik ve konsollar konusunda tarihi ve eğlenceli bilgilerin yanı sıra her derste kullanılan farklı kodlama platformları ile Scratch’ten Python’a kadar birçok platformda küçük oyunlar geliştirerek, kavramları deneyimleyerek, bütüncül bir şekilde tanımanızı sağlayacak.

Programlamanın kılcal damarlarında üretmeden gezinmek yerine; temel kavramları, tarihi ile birlikte, heyecanla öğrenerek, eğlenerek, pratiğe dönük olarak tanıyacağımız 13 haftalık bir maceraya hoş geldiniz!

Dr. Arda Deniz AKSULAR

Seminer İçeriği

pdf indir icon

Seminer İçeriği

1.Oyun: Hayvanlardan beri var olan serüven

Kediye mi daha yakınız yoksa ata mı?

Sayıları keşfetmeden oyun oynayamazdık

Şans ve kumar: Oyunlar rastgele güzel

Dijital dünyadan önce: Lego ile ilkel kriptoloji

Modern dünyayı hazırlamak: Ada Lovelace ve ilk mekanik aletler

Jacquard’ın dokuma makinesi ve delikli kart üniversite sınavında

Elektrikten Elektroniğe: Transistörün icadı

2. İlk Atari Salonu: “The Arcade”: Bilardo, Bagatel ve Tilt Makinesi

Enigma ve Savaşı Kısaltan Adam

Bletchley’den çıkan ilk bilgisayarlar

Odadan tırnak ucuna: Hafızanın ve işlemcinin baş döndürücü evrimi

Oyun motorları: Scratch’ten Unreal Engine’e

3. Scratch: Sandığınızdan fazlası!

Scratch ile oyun kavramları: Koşulları kullanmak, döngüleri anlamak

4. Arduino ile Elektrik ve Elektroniğin Doğası

Microbit’le ilkel network: Taş-Kağıt-Makas yapmak

 5.Oyun konsolları 1: Kutu oyunları ile karışmış ilk oyunlar

Oyun konsolları 2: Kara kutu, RAM-ROM, Commodore ve altın çağ

 6.Oyun yapmayalım da, oyun hackleyelim!

Carol Shaw’ın İzinde Gamemaker ile River Raid Yapmak

 7. Oyun Konsolları 3: Nintendo, SEGA ve 8-BIT Devrimi

8. Construct ile platform oyunu yapmak

9. Oyun Konsolları 4: 16-BIT ve PC

Python ile şifreleme yapmak

10. Oyun Konsolları 5: 32-BIT ve 3D

Magica Voxel ile 3D objeler Unreal içinde gezer

11. 2000’ler ve İnternet Devrimi: Bir şeyi internet yapan nedir?

Yıllar önce atılan tweetler: Sosyal medyadan bilgi çekelim

 12. Nesne yönelimli programlama da neyin nesi: Python ile kombi yapmak

Django ile istemci-sunucu iletişimi sağlamak

13. Geçmiş: Oyun dünyasındaki inanılmaz başarılar ve akıl almaz hatalar

       VR, AR, MR, AI, makine öğrenmesi ve gelecek

Derslerden Kareler:

 1

2

1

1

1

1

1

8

1

1

1

1

1

1

1

1

20

21

22

22

1

25

26

27

 1

1

 

1

 

 1

1

- Örnek Ders -  

 

 

 

Go to top